sobota, 18 listopada 2017

GOFRY, czyli z wizytą u brytyjskich szefów kuchni 6

Jakiś czas temu kuchenna bogini, moja ulubiona Nigella Lawson wydała nową książkę kucharską - AT MY TABLE. Rzecz jasna nie mogło jej zabraknąć na mojej półce. Problem polegał jedynie na tym, że nie miałam nawet kiedy jej przejrzeć... W końcu, w ubiegłą sobotę do jakiejś wieczornej pracy włączyłam sobie BBC, a tam Nigella robiła gofry – o mój Boże, jakiego ona mi narobiła smaka! Przyszła niedziela, poranek, co zrobiła Karolina? Otóż pognała do sklepu po maszynkę do gofrów i zabrałam się przygotowanie pysznego leniwego śniadanka. I powiem Wam krótko... to jest najlepszy przepis na gofry, jaki kiedykolwiek próbowałam! Wafle będą cudownie puchate i niezbyt słodkie. Powiem szczerze, że t gdybyśmy jeszcze zredukowali ilość cukru w przepisie, to śmiało te wafle moglibyśmy serwować z wytrawnymi dodatkami.


Zatem nie ma na co czekać! Jutro niedziela – bierzcie się do dzieła. Zróbcie sobie cudne, leniwe, pyszne śniadanie z Nigellą!

GOFRY

Przepis na około 20 kwadratowych wafli

Składniki:

450 ml tłustego mleka
225 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
45 g cukru
szczypta soli
3 duże jajka – białka na pianę
125 ml oleju
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (można dodać cukier waniliowy)

Przygotowanie:

1.       W wysokim naczyniu zmiksuj składniki mokre: mleko, żółtka, olej, ekstrakt z wanilii.
2.       W oddzielnym naczyniu ubij białka na pianę ze szczyptą soli.
3.       W misie połącz składniki suche: mąkę, proszek do pieczenia, cukier.
4.       Do składników suchych dodawaj mokre, wymieszaj aby nie było grudek.
5.       Do powstałej masy bardzo delikatnie i stopniowo wmieszaj pianę z białek, zadbaj żeby mieszanina nie straciła swojej puszystości.
6.       Rozgrzej gofrownicę i  śmiało piecz wafle.

Nasze gofry wsunęliśmy z bitą śmietaną, borówkami, bananami i dżemem brzoskwiniowym. Wiem, rozpusta! Ale jakie to było dobre!!!


POLECAM!



2 komentarze: